Polski uczony współtwórcą przenośnej konsoli do gier, która nie wymaga baterii

4 września 2020, 09:49

Przenośna konsola, która umożliwia nieograniczenie długą rozgrywkę, bez potrzeby wymiany czy ładowania akumulatora, to marzenie wielu graczy. Urządzenie takie powstało właśnie dzięki współpracy naukowców z amerykańskiego Northwestern University i holenderskiego Uniwersytetu Technologicznego w Delft. Prototyp konsoli podobnej do Game Boya to model badawczy



Gry wideo nie przeszkadzają spać

16 kwietnia 2010, 16:24

Powszechne przekonanie o niezdrowych skutkach grania w brutalne gry obejmuje doniesienia o kłopotach z zasypianiem. Czy tak jest naprawdę? Okazuje się, że co najmniej nie do końca.


„Świteź” – gra karciana inspirowana „Balladami i romansami” Mickiewicza

25 sierpnia 2022, 10:16

Ukazała się gra karciana „Świteź”, inspirowana debiutanckim zbiorem wierszy Adama Mickiewicza „Ballady i romanse”. Jest ona zintegrowana z internetową platformą wiedzy. Za koncepcję i realizację projektu odpowiada Agencja Promocyjna OKO.


Pantofelek w roli Pac-Mana

16 stycznia 2011, 19:52

Podczas, kiedy grafika komputerowa coraz bardziej przypomina życie, naukowiec ze Stanford University poszedł w drugą stronę i zastąpił generowaną grafiką prawdziwym życiem i żywą postacią, bohaterem gry uczynił bowiem znane ze szkolnej biologii - pantofelki.


Gry odpędzają koszmary

9 marca 2011, 10:35

Żołnierze, którzy przed udaniem się na spoczynek grają w gry związane z przemocą i wojną, mają mniej brutalne sny. Wiele wskazuje więc na to, że np. Counter-Strike uchroni ich przed koszmarami.


Cyfrowe gry wojenne USA i Chin

17 kwietnia 2012, 17:54

Guardian twierdzi, że w ubiegłym roku USA i Chiny dwukrotnie w tajemnicy przeprowadziły gry wojenne w cyberprzestrzeni. Kolejne są planowane na maj bieżącego roku.


Gry jak narkotyki

11 grudnia 2013, 12:58

Południowokoreański parlament pracuje nad ustawą, zgodnie z którą popularne online'owe gry będą traktowane jako antyspołeczne uzależnienie, podobne do hazardu, narkotyków i alkoholu. Ustawa, wspierana przez organizacje rodziców, organizacje religijne i lekarzy nie podoba się graczom i przemysłowi rozrywkowemu


Żołnierz termita

Śmiercionośne, bo szybkie

25 listopada 2008, 00:58

Chcesz uderzyć mocno, lecz twoja broń waży zbyt mało? Nie masz dużego wyboru - musisz ją solidnie rozpędzić. Właśnie taką taktykę przyjmują żołnierze panamskich termitów. Zaobserwowany atak jest jednym z najszybszych znanych ruchów w przyrodzie.


Żaby szklane „znikają”, bo potrafią schować czerwone krwinki. Może to się przydać w medycynie

28 grudnia 2022, 09:44

Nowe badania przeprowadzone przez naukowców z Amerykańskiego Muzeum Historii Naturalnej (AMNH) pokazały, że żaby z rodziny szklenicowatych (żaby szklane) – potrafią „znikać” dzięki wycofaniu niemal wszystkich czerwonych krwinek do unikatowej lustrzanej wątroby. Badania nad tym mechanizmem mogą być bardzo pomocne w badaniach nad tworzeniem się skrzepów


Koniec problemów z kupnem PlayStation 3

22 grudnia 2006, 12:21

Specjaliści z serwisu NotifyWire.com, który zajmuje się analizą dostępności towarów w sklepach internetowych twierdzą, że popyt i podaż na PlayStation 3 uległy wyrównaniu. Klienci nie powinni mieć zatem większych problemów z zakupem najnowszej konsoli Sony i z tego punktu widzenia sytuacja PS3 jest obecnie lepsza niż sytuacja Xboksa 360 przed rokiem.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy